Въпрос от Svoboda:

Аз съм майка на 7 месечно бебе. През бременността си приемах антидепресанти (ксанакс,невротоп,сероксат,флуанксол). Гинеколога ми беше запознат с това, педиатъра на бъдещото бебе също. Когато се роди (секцио) беше поставено в кувьоз защото имах редуцирани води. В първите 2-3 дни имаше като леки тикове стряскаше се . Боцкаха му 7 дни антибиотик. Педиатърът ми ме увери че всичко с детето е наред и няма да има последици от приема ми на лекарства през бременността защото това били медикаменти които засягали мозъчната кора а бебето все още няма изградена такава. Главният ми въпрос е има ли опасност от последици за психичното и емоционалното здраве на детето ми след време... Какви изследвания или прегледи да предприема и по кое време от развитието на детето за да разбера дали всичко с детето ми е нормално както ме уверява педиатъра ? Ще ви бъда много благодарна ако ме насочите и ми помогнете и разсеете съмненията ми .Само искам да кажа, че за сега да чукна на дърво детето ми не е показало с нищо да има проблем. Развива се нормално, храни се нормално, наддава нормално, активен е, смее се, играе си, като всяко нормално дете.

Отговор:

Здравейте, Свобода,
Много хубаво е, че детето Ви е добре и се развива още по-добре. Това е най-важното за момента. Обичайно при прием на каквито и да са медикаменти по време на бременността, ако има отражение върху развитието на детето , то се проявява през първите няколко дни и седмици след раждането. Ако имате притеснение във времето за развитието на детето бихте могли да се обърнете към специалист като детски невролог. На този етап бих предложила да имате предвид някои ориентири описани в тези статии:

Поздрав,
Д-р Панчева


Имунизационен календар

Следете препоръчителните и задължителни ваксини на вашето дете

Към календара